Voor de categorieën: Corporate Casuals – Health & Care – Workwear – Corporate Fashion

  • De collectie moet specifiek voor uw bedrijf of een opdrachtgever zijn ontworpen en/of bedacht.
  • De kledingstukken en accessoires moeten uniek zijn ontwikkeld voor uw bedrijf of de opdrachtgever.
  • De huisstijl en/of discipline van het bedrijf en de functies van het personeel moeten duidelijk herkenbaar zijn.
  • Indien de collectie bestaat uit speciaal geproduceerde artikelen en zgn. handelsartikelen dan is het belangrijk te weten dat de “specials” de overhand moeten hebben. (Bijvoorbeeld 70% “specials”, 30% handelsartikelen)
  • Functionele aanverwante artikelen, zoals schoeisel, riemen en PBM’s kunnen vanzelfsprekend onderdeel uit maken van uw collectie maar worden niet door de jury beoordeeld.
  • Belangrijk! Een collectie die is samengesteld uit kledingstukken uit standaard handelscollecties en voorzien van het beeldmerk van de opdrachtgever wordt uitgesloten. Deze kledingstukken vallen onder de categorie “Best Brand”.
  • Indien de collecties moeten voldoen aan de norm van de Belastingwetgeving die aan bedrijfskleding wordt gesteld dan moeten de kledingstukken ook voorzien zijn van de 70cm2 aan beeldmerken en/of teksten.
  • De ingezonden collectie moet tussen 1 januari 2016 en voor 31 december 2018 op de Nederlandse markt gedragen zijn of worden.
  • Een collectie mag niet eerder zijn ingezonden in de editie 2016.

Voor de categorie: MVO (speciale vakjury)

Als u uw inzending specifiek wilt laten beoordelen op het aspect Maatschappelijk verantwoord ondernemen dan gelden er bovenop de voorgenoemde criteria nog een aantal belangrijke criteria.

  • Wat heeft u concreet bespaard op het gebied van grondstoffen, energie, water en CO2-uitstoot?
  • Welke bijzondere materialen of toepassingen heeft u in uw ontwerp meegenomen en motiveer wat u daarmee heeft bereikt.
  • Indien u gerecyclede materialen of grondstoffen heeft ingezet geeft u dan duidelijk het percentage “virgin” en “post consumer” aan.
  • Indien u andere innovatieve toepassingen heeft verwerkt in uw ontwerp of productie, beschrijf deze dan zo concreet mogelijk.

Voor de categorie: Best brand

In deze categorie kunt u als producent van een “Brand” uw nieuwe of meest innovatie, modieuze, creatieve en/of praktische collectie laten nomineren. De spelregels zijn als volgt:

  • De collectie moet voor een specifieke beroepsgroep zijn ontwikkeld. Bijvoorbeeld: installateurs, logistiek, bouwnijverheid, zorgsector, horeca, receptie en servicepersoneel, wellness & beauty en retail.
  • Het is dus belangrijk dat u uit uw complete assortiment een specifieke lijn promoot die u in de spotlight wilt zetten.
  • De verschillende kledingstukken en accessoires moeten een ‘collectie/thema’ vertegenwoordigen waarbij de items met elkaar gecombineerd kunnen worden. Bijvoorbeeld een collectie voor de schilders of een collectie voor receptie of bedienend personeel. Maar ook een collectie voor verpleegkundigen, tandartsassistenten of keukenbrigade kunnen worden ingezonden.
  • In deze categorie komen wellicht alle aspecten tezamen zoals innovatie, ergonomische aspecten, MVO-toepassingen maar ook het ontwerp en toepassing van kleuren en praktische accenten. Het is dus zaak dat u dit soort aspecten goed beschrijft.
  • De ingezonden collectie moet tussen 1 januari 2016 en voor 31 december 2018 op de Nederlandse markt gedragen zijn of worden.
  • Een collectie mag niet eerder zijn ingezonden in de editie 2016.