Procedure

Wilt u uw collectie aanmelden of weten hoe het aanmelden in zijn werk gaat? Wilt u weten of uw collectie in aanmerking komt? Zie hieronder de award procedure. Gaat u naar ‘huis’ met de prestigieuze Corporate Fashion Award?

U kunt uw collectie aanmelden als u een nieuwe collectie heeft bedacht, ontworpen en/of ontwikkeld.

Als uw collectie door de eerste selectieronde is, wordt u uitgenodigd om op locatie een pitch presentatie van ongeveer een half uur aan de vakjury te geven.

Na de pitch selecteert de vakjury per categorie 3 bedrijven. Dus in totaal zullen 18 collecties genomineerd worden.

De genomineerden tonen hun collectie op een spectaculaire manier tijdens een Fashion show aan de vakjury en het publiek.

Per categorie wordt er 1 award uitgereikt aan het bedrijf dat een nieuwe collectie heeft laten ontwikkelen, 1 award aan de ontwerper die de collectie heeft bedacht en 1 award aan de fabrikant die de collectie heeft gefabriceerd.

Veel gestelde vragen

Bent u een eindgebruiker? Klik hier voor de vragen.

Bent u een ontwerper? Klik hier voor de vragen.

Bent u een fabrikant van bedrijfskleding? Klik hier voor de vragen.

Een vakkundige en onpartijdige jury besteedt veel tijd en aandacht aan uw inzending. In de jury zijn vakmensen uit de mode-industrie, opleidingsinstituten, marketing, bedrijfsleven en is er uiteraard een MVO specialist vertegenwoordigd. Zij zullen uw motivatie, presentatie, het ontwerp en de keuze van het materiaal en kleur kritisch beoordelen.

Het aanmelden van uw collectie(s) is gratis. Als uw collectie door de eerste selectieronde is, dan vragen wij een bijdrage voor de pitch en de nominatie.

Pitch: voor de ‘pitch’ vragen wij per ingezonden collectie een bijdrage van €100,- exclusief btw. Hiervoor organiseren wij een hele dag op een representatieve en makkelijk bereikbare locatie. De vakjury zal zich op voorhand inlezen aan de hand van de digitaal ingezonden stukken en aanmeldformulieren. Op de dag van de pitch zal de vakjury naar uw presentatie luisteren en vragen stellen.  Media-apparatuur (beeld en geluid) is aanwezig. Voor kleedruimte en koffie en thee wordt gezorgd.

De pitch zal plaatsvinden in het midden van Nederland, op een locatie die goed bereikbaar is met auto en openbaar vervoer.

Nominatie: indien uw collectie is genomineerd dan vragen wij een bijdrage van €1000,- exclusief btw.

Om uw collectie geheel tot zijn recht te laten komen tijdens de feestelijke avond gaan wij samen met u een spectaculaire presentatie maken.

Per collectie wordt een choreografie bedacht met minimaal 5 tot 6 professionele modellen/dansers. Aan de hand van het door u aangeleverde beeldmateriaal wordt een promotieclip gearrangeerd met beeld en geluid. Deze clip wordt op het grote podium en op andere beeldschermen getoond tijdens het showblok.

Voor de show zal er een doorpas en een doorloop plaatsvinden waarbij u zelf de collectie kunt controleren en styling adviezen kunt geven.

Tijdens de show werken er vele mensen backstage om uw collectie het beste tot zijn recht te laten komen. Er zijn visagisten, kappers, kleedsters, mensen van het licht geluid en special effects en de choreografe. Kortom wij maken er wat moois van!

En tenslotte kondigt Karin Bloemen uw collectie aan en vertelt in het kort de specifieke kenmerken van uw collectie.

Voor de categorieën: Corporate Casuals – Health & Care – Workwear – Corporate Fashion

  • De collectie moet specifiek voor uw bedrijf of een opdrachtgever zijn ontworpen en/of bedacht.
  • De kledingstukken en accessoires moeten uniek zijn ontwikkeld voor uw bedrijf of de opdrachtgever.
  • De huisstijl en/of discipline van het bedrijf en de functies van het personeel moeten duidelijk herkenbaar zijn.
  • Indien de collectie bestaat uit speciaal geproduceerde artikelen en zgn. handelsartikelen dan is het belangrijk te weten dat de “specials” de overhand moeten hebben. (Bijvoorbeeld 70% “specials”, 30% handelsartikelen)
  • Functionele aanverwante artikelen, zoals schoeisel, riemen en PBM’s kunnen vanzelfsprekend onderdeel uit maken van uw collectie maar worden niet door de jury beoordeeld.
  • Belangrijk! Een collectie die is samengesteld uit kledingstukken uit standaard handelscollecties en voorzien van het beeldmerk van de opdrachtgever wordt uitgesloten. Deze kledingstukken vallen onder de categorie “Best Brand”.
  • Indien de collecties moeten voldoen aan de norm van de Belastingwetgeving die aan bedrijfskleding wordt gesteld dan moeten de kledingstukken ook voorzien zijn van de 70cm2 aan beeldmerken en/of teksten.
  • De ingezonden collectie moet tussen 1 januari 2016 en voor 31 december 2018 op de Nederlandse markt gedragen zijn of worden.
  • Een collectie mag niet eerder zijn ingezonden in de editie 2016.

Voor de categorie: MVO (speciale vakjury)

Als u uw inzending specifiek wilt laten beoordelen op het aspect Maatschappelijk verantwoord ondernemen dan gelden er bovenop de voorgenoemde criteria nog een aantal belangrijke criteria.

  • Wat heeft u concreet bespaard op het gebied van grondstoffen, energie, water en CO2-uitstoot?
  • Welke bijzondere materialen of toepassingen heeft u in uw ontwerp meegenomen en motiveer wat u daarmee heeft bereikt.
  • Indien u gerecyclede materialen of grondstoffen heeft ingezet geeft u dan duidelijk het percentage “virgin” en “post consumer” aan.
  • Indien u andere innovatieve toepassingen heeft verwerkt in uw ontwerp of productie, beschrijf deze dan zo concreet mogelijk.

Voor de categorie: Best brand

In deze categorie kunt u als producent van een “Brand” uw nieuwe of meest innovatie, modieuze, creatieve en/of praktische collectie laten nomineren. De spelregels zijn als volgt:

  • De collectie moet voor een specifieke beroepsgroep zijn ontwikkeld. Bijvoorbeeld: installateurs, logistiek, bouwnijverheid, zorgsector, horeca, receptie en servicepersoneel, wellness & beauty en retail.
  • Het is dus belangrijk dat u uit uw complete assortiment een specifieke lijn promoot die u in de spotlight wilt zetten.
  • De verschillende kledingstukken en accessoires moeten een ‘collectie/thema’ vertegenwoordigen waarbij de items met elkaar gecombineerd kunnen worden. Bijvoorbeeld een collectie voor de schilders of een collectie voor receptie of bedienend personeel. Maar ook een collectie voor verpleegkundigen, tandartsassistenten of keukenbrigade kunnen worden ingezonden.
  • In deze categorie komen wellicht alle aspecten tezamen zoals innovatie, ergonomische aspecten, MVO-toepassingen maar ook het ontwerp en toepassing van kleuren en praktische accenten. Het is dus zaak dat u dit soort aspecten goed beschrijft.
  • De ingezonden collectie moet tussen 1 januari 2016 en voor 31 december 2018 op de Nederlandse markt gedragen zijn of worden.
  • Een collectie mag niet eerder zijn ingezonden in de editie 2016.

Load More

Zit uw vraag en/of antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op, klik hier om naar de contactpagina te gaan.

Planning